سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن:

ببینید | کشتی‌های اسرائیلی هیچ فرصتی برای عبور از دریای سرخ نخواهند داشت

یک سخنگوی انصارالله می‌گوید که حملات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ تنها متوجه کشتی‌های اسرائیلی و متحدان آن است نه کشتی‌های سایر کشورها.
کد خبر: ۱۴۴۱۵۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید که «کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به هر طریقی با آن‌ها مرتبط هستند کوچکترین فرصتی برای عبور از دریای سرخ نخواهند داشت». 

البخیتی در مصاحبه با یک شبکه روسی درباره نگرانی سایر کشور‌ها برای عبور و مرور از دریای سرخ گفت: نیرو‌های مسلح یمن، عبور امن کشتی‌های تجاری سایر کشور‌ها از حمله کشتی‌های روسی و چینی را تضمین می‌کنند.

باب المندب، تنگه‌ای است میان آفریقا و شبه جزیره عربستان و مسیر خروجی دریای سرخ به اقیانوس هند که معمولاً ۱۲ تا ۱۵ درصد تجارت دریایی از این مسیر جریان دارد که در مجموع ۸۵ درصد از کل تجارت جهانی را شامل می‌شود.

مراد منصور، پژوهشگر اقتصادی یمن در گفتگو با العربی الجدید گفت که رژیم صهیونیستی به خاطر حملات یمن در دریای سرخ تا کنون بیش از ۳ میلیارد دلار متضرر شده است و با حساب اینکه نیرو‌های مسلح یمن تصمیم گرفته مانع همه کشتی‌های عازم بنادر اسرائیل صرف نظر از ملیت آن‌ها شود، این رقم خسارت احتمالاً به بیش از ۶.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره همه جانبه مردم، انصارالله یمن اعلام کرد تا زمانیکه اسرائیل مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شود کشتی‌های تجاری که عازم بنادر این رژیم هستند را در دریای سرخ هدف حمله قرار خواهد داد. یمنی‌ها تا کنون چندین کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف و به ده‌ها کشتی آمریکایی و اسرائیلی حمله کردند و البته ده‌ها کشتی دیگر نیز مجبور به تغییر مسیر و یا بازگشت به مبدا شده‌اند.

البخیتی با بیان اینکه حملات یمن تنها متوجه کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی است اضافه کرد، «مثل سایر کشورها، علیه کشتیرانی چین و روسیه نیز هیچ تهدیدی وجود ندارد. علاوه بر آن ما آماده هستیم عبور امن کشتی‌های آن‌ها را در دریای سرخ تضمین کنیم چرا که آزادی ناوبری نقش مهمی برای کشور ما بازی میکند...»

تعداد بازدید : 15
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها